Права споживачів у сфері житлово-комунальних послуг
З березня 2024 року Головне управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області відновило проведення позапланових перевірок у сфері захисту прав споживачів та регульованих цін суб’єктів господарювання, які надають житлово-комунальні послуги.
Станом на 01 листопада 2024 року до управління звернулось 38 споживачів зі зверненнями щодо порушення їхніх прав у сфері надання житлово-комунальних послуги. За результатами розгляду надано відповідні приписи про усунення порушень та задоволено вимоги споживачів. Управлінням було проведено 17 позапланових перевірок, в 7 випадках виявлені порушення законодавства. Відповідальних осіб було притягнуто до адміністративної відповідальності шляхом накладання штрафних санкцій.
Споживачі зверталися в управління з такими актуальними питаннями:
- нарахування за ненадані послуги;
- одностороннє підняття плати управляючими компаніями за послуги управління;
- неоприлюднена інформація про виконання кошторисів за житлові послуги;
- необґрунтоване нарахування плати за послуги теплопостачання та водопостачання;
- застосування незатверджених тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами.
Вкотре акцентуємо увагу споживачів на правах визначених ст. 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»:
- одержувати своєчасно та належної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством і умовами укладених договорів;
- без додаткової оплати одержувати від виконавця житлово-комунальних послуг інформацію про ціни/тарифи, загальну вартість місячного платежу, структуру ціни/тарифу, норми споживання та порядок надання відповідної послуги, а також про її споживчі властивості;
- на відшкодування збитків, завданих його майну, шкоди, заподіяної його життю або здоров’ю внаслідок неналежного надання або ненадання житлово- комунальних послуг та незаконного проникнення в належне йому житло (інший
об’єкт нерухомого майна);
- на усунення протягом строку, встановленого договорами про надання житлово-комунальних послуг або законодавством, виявлених недоліків у наданні житлово-комунальних послуг;
- на зменшення у встановленому законодавством порядку розміру плати за житлово-комунальні послуги у разі їх ненадання, надання не в повному обсязі або зниження їхньої якості;
- на неоплату вартості комунальних послуг (крім постачання теплової енергії) у разі їх невикористання (за відсутності приладів обліку) за період тимчасової відсутності в житловому приміщенні (іншому об’єкті нерухомого
майна) споживача та інших осіб понад 30 календарних днів, за умови документального підтвердження відповідно до умов договорів про надання комунальних послуг;
- отримувати від управителя, виконавців комунальних послуг штраф у розмірі, визначеному договорами про надання відповідних житлово-комунальних послуг, за перевищення нормативних строків проведення аварійно-відновних робіт;
- на перевірку кількості та якості житлово-комунальних послуг у встановленому законодавством порядку, тощо.
Якщо ваші права порушені – звертайтесь із заявою до Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області за адресою: вул. Берегова, 24, м. Івано-Франківськ або надсилайте заяву зручним способом:
- поштою,
- електронною поштою – ifdergprod@vetif.gov.ua,
- через веб-сайт управління – https://vetif.gov.ua/component/banners/click/36.html
Контактний телефон управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами 0342-52-83-98.